top of page
Middel 4034.png

De Week van de Circulaire Economie Pakhuis de Zwijger & CIRCL

Samen met Pakhuis de Zwijger en Heldergroen is Sander Veenendaal programmamaker op het onderwerp Vernieuwende Communicatie tijdens de Week van de Circulaire Economie. Met het event De Toekomst van de Marketeer sloten zij deze week af in CIRCL, de circulaire hub van ABN AMRO. Een van de belangrijkte uitkomsten: Marketeers vormen de katalysator om anderen te inspireren en in beweging te brengen. Dus pak je rol en denk mee over de strategie en visie van jouw bedrijf, zeker op het gebied van circulariteit en duurzaamheid

 

Juist de marketeer kan bijdragen aan de toekomst

De wereld zoals we die kennen, is flink aan het veranderen. We staan voor grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, maar gelukkig zijn er ook oplossingen voorhanden. Voor een systeemverandering is iedereen nodig. Juist ook marketeers. Maar wat doet die marketeer in de toekomst? En hoe maak je bijvoorbeeld een circulair merk groot en een groot merk circulair?

Sander Veenendaal van Heldergroen ziet marketing als cruciaal voor alle transities. “Als je de toekomst niet voor je ziet, kun je haar ook niet realiseren,” zegt Veenendaal. “Marketeers creëren met hun merken magneten die het toekomstbeeld aantrekken. Geen advertising maar letterlijk magnetising. Iedere dag merken wij in de praktijk dat mensen echt wel willen veranderen maar vaak gewoon niet durven te geloven dat verandering mogelijk is. Taal en beeld geven daarin vertrouwen. Zien is geloven dát het kan. Dat weten, is een grote kans.”

 

Openingsspeech, panelgesprek en break-out sessie

Als genicus van het event opende Sander het plenaire gedeelte met een introductie van zijn visie op de marketeer van de toekomst. Ook gingen hij met Jasper Gabriëlse (Seepje) en Charlotte Mostert (Philips) in gesprek over groene merken groot maken en grote merken groen. Het plenaire gedeelte is terug te luisteren via deze podcast. Tijdens de break-out sessies verzorgde Sander een crashcourse circulariteit communiceren in samenwerking met Anne van Workum (EY VODW).

Pakhuis de Zwijger.png
Circl.png
ABN amro.png

Fotografie: Juliana Gomez

Ander nieuws

5 grote trends voor merken NIMA inspireert: Foodinnovatie met Hutten

juni 2020

Foodinnovatie met Hutten - Sander Veenen

Optimisme en de onderstroom The Optimist

juni 2020

The Optimist - Sander Veenendaal

Visie op de circulaire economie Talkshow 'Hoe circulair is Nederland?'

juni 2020

Hoe circulair is Nederland? - Sander Veenendaal
bottom of page