top of page
Middel%25252023_edited_edited_edited.png

Biografie

Sander Veenendaal - Biografie

Sander Veenendaal is een inspirerende spreker en expert in duurzame marketing en ondernemerschap, met een focus op positieve transformatie. In 2004 richtte hij communicatiebureau Heldergroen Bcorp op, een pionier in het creëren van impactvolle bewegingen voor merken met idealen.


Met meer dan 20 jaar ervaring in sustainable branding helpt Sander duurzame merken groeien en maakt hij grote merken duurzamer. Zijn visie is helder: de Ideale Wereld is niet alleen een droom, maar een haalbare werkelijkheid die altijd nu begint.

​

Sander inspireert mensen en organisaties om hun toekomst te visualiseren én te realiseren. Hij laat zien hoe visionaire marketing en sterke, magnetische bedrijfsculturen gebaseerd op ‘binnen beginnen en buiten winnen’ organisaties kunnen transformeren. Zijn missie? "Change by marketing and marketing the change."

​

Als expert op het gebied van cultuurverandering en duurzame merkcommunicatie heeft Sander positieve beweging gerealiseerd voor organisaties in transitie en markten in verandering. Daarbij werkt hij met de nieuwste inzichten en methodieken uit de scale up-movement.

Hij was bijvoorbeeld bij de groei van Seepje en Triodos Bank betrokken en werkte met corporates als VodafoneZiggo, Politie en ABN AMRO, organiseerde toonaangevende evenementen zoals de Dutch Circular Leadership Conference en ‘De Toekomst van de Marketeer’ tijdens de Week van de Circulaire Economie.


Daarnaast deelt Sander zijn kennis via publicaties in The Optimist, Adformatie en als gastdocent bij instellingen als NIMA, Hogeschool Inholland, Nyenrode Business University, en Erasmus University.
 

Met zijn concrete inzichten, praktische tools en visionaire aanpak brengt Sander energie en richting aan organisaties die willen groeien in een veranderende wereld.​​ 
 

bottom of page